Tauryna – kiedy stosować, a kiedy lepiej unikać?

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

- 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10

BLOG - ostatnie wpisy

Tauryna – kiedy stosować, a kiedy lepiej unikać?

11580 Views

Jednym z często dodawanych do suplementów diety składnikiem, jest tauryna. Może być ona stosowana przez sporowców i osoby aktywne fizycznie i to właśnie w preparatach dla tych grup najczęściej znajdziemy taurynę. Trzeba jednak pamiętać, że nie jest to składnik, który ma bezpieczne działanie na każdego z nas. Czas najwyższy dowiedzieć się czym jest tauryna, kiedy ją najlepiej stosować oraz jakie ma ona działanie na organizm człowieka.

Spis treści: 

Czym jest tauryna?

Zanim dowiemy się, kiedy spożywanie tauryny jest bezpieczne dla zdrowia, warto dowiedzieć się, czym dokładnie jest ten składnik odżywczy. Jest to związek chemiczny, który zalicza się do grupy aminokwasów niebiałkowych. To więc oznacza, że tauryna jest składnikiem, który nie przyczynia się budowy tkanki mięśniowej.

Nie oznacza to jednak, że tauryna nie jest ważna i jej suplementacja nie jest zalecana. Co prawda organizm człowieka jest zdolny do samodzielnej syntezy tego składnika odżywczego, ale jego zdolności do tego procesu są ograniczone. Tak więc w niektórych przypadkach dodatkowa suplementacja tym składnikiem odżywczych, jest wskazana.

Jakie działanie ma tauryna?

Jest to związek chemiczny, który posiada wiele właściwości prozdrowotnych. Spożywanie tego składnika nie bez powodu zaleca się osobom aktywnym fizycznie i sportowcom. Tauryna ma właściwości anaboliczne, tak więc przyczynia się ona do szybszej regeneracji uszkodzonej tkanki mięśniowej po intensywnym treningu.

Tauryna posiada ona również właściwości antykataboliczne, dzięki czemu jej odpowiednia dawka w organizmie ma zmniejszyć ryzyko rozpadu mięśni oraz zmniejszenia ich objętości. Warto także wiedzieć, że spożywanie tego suplementu diety zalecane jest osobom, które przebywają na diecie odchudzającej lub redakcyjnej. Tauryna przyśpiesza proces spalania tkanki tłuszczowej, dzięki czemu wspomaga zmniejszenie masy tłuszczowej.

Komu zaleca się spożywanie tauryny?

Najczęściej po ten związek chemiczny sięgają osoby aktywne fizycznie oraz sportowcy. Jest to preparat, który wspomaga rozbudowę masy mięśniowej oraz sprawia, że wytrzymałość siłowa znacząco się zwiększa. Ze względu na silne działanie jej spożywanie zaleca się osobom, które uprawiają sport regularnie i przez dłuższy czas. Tak więc dodatkowa suplementacja tauryną nie jest konieczna u początkujących sportowców.

Przeciwwskazania do stosowania tauryny

Nie dla każdego ten suplement diety jest bezpieczny. Ze względu na małą ilość badań na temat działania tego związku chemicznego na organizm człowieka nie zaleca się jego stosowania osobom, które mają problemy z układem pokarmowym. Spożywanie suplementów diety z tauryną nie jest również polecane kobietom w ciąży oraz młodym mamom, które karmią piersią. Po takie preparaty nie powinny również sięgać osoby, które przyjmują leki psychotropowe.

W kategorii: SUPLEMENTACJA

Zostaw komentarz

Kod