Witamina D – ten składnik musi się pojawić w Twojej diecie

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

- 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10

BLOG - ostatnie wpisy

Witamina D – ten składnik musi się pojawić w Twojej diecie

3563 Views

Ostanie badania wykazały, że ponad siedemdziesiąt procent Polaków cierpi na niedobór witaminy D. Jest to spowodowane małą ilością słonecznych dni w ciągu roku. Przez to nasz organizm nie jest w stanie w naturalny sposób pozyskiwać witaminy D ze słońca. A jest ona niezwykle ważna dla naszego zdrowia. Tak więc, by nasz organizm mógł poprawnie funkcjonować, w naszej diecie powinna znaleźć się odpowiednia dawka witaminy D.

Spis treści:

Ostanie badania wykazały, że ponad siedemdziesiąt procent Polaków cierpi na niedobór witaminy D. Jest to spowodowane małą ilością słonecznych dni w ciągu roku. Przez to nasz organizm nie jest w stanie w naturalny sposób pozyskiwać witaminy D ze słońca. A jest ona niezwykle ważna dla naszego zdrowia. Tak więc, by nasz organizm mógł poprawnie funkcjonować, w naszej diecie powinna znaleźć się odpowiednia dawka witaminy D.

Witamina D – gdzie ją znajdziemy

Najłatwiej pozyskiwać witaminę D ze słońca. Jest to możliwe dzięki procesowi syntezy w jaką wchodzi nasza skóra z promieniami słonecznymi. W efekcie tego procesu, do naszej krwi trafia dawka witaminy D. Jednak jest to możliwe jedynie wtedy gdy przynajmniej osiemnaście procent naszej skóry jest wystawiona na słońce i mamy z nimi kontakt przez piętnaście minut. W okresie zimowym i jesiennym nie jest to możliwe. Odpowiednią dla nas dawkę witaminy D, ze słońca możemy pozyskiwać jedynie latem. Przez resztę roku sami musimy dostarczyć do swojego organizmu ten niezbędny składnik. Witaminę D znajdziemy w rybach. Najlepiej spożywać łososie i śledzie, ponieważ mają one największą zawartość witaminy D. Jest ona również obecna w jajkach, ryżu i mleku. Jednak to nie wszystkie produkty, które mogą nam dostarczyć ten składnik. Jeśli chcemy uzupełnić braki witaminy D, warto spożywać olej słonecznikowy, pietruszkę i sery. Wszystkie te produkty możemy z łatwością wprowadzić do naszej diety, czy będą one jednak w stanie pokryć nasze zapotrzebowanie na witaminę D? Niestety nie. W większości przypadków spożywanie tych produktów nie pokryje nawet połowy dawki na jaką ma zapotrzebowanie nasz organizm. Co więc robić, by uzupełnić braki witaminy D w naszej krwi?

Suplementy z witaminą D

Ważne jest, by suplementów z witaminą D nie spożywać w czasie lata. Jeśli przedawkujemy witaminę D, to mogą się u nas pojawić mdłości, zawroty głowy, dreszcze i problemy ze wzrokiem. Tak więc suplementy z witaminą D możemy spożywać jedynie w te dni, kiedy słońce jest za chmurami i nasze ciało nie jest w stanie wejść w reakcje syntezy z promieniami UV.  Jeśli decydujemy się na suplementacje witaminy D możemy wybrać tran, który oprócz dużej dawki tego składnika ma również kawasy omega – 3, które wspierają pracę naszego organizmu i poprawiają funkcjonowanie układu odpornościowego. Jest również możliwość wybrania suplementu, który składa się jedynie z witaminy D. Jednak takie suplementy mają bardzo niską przyswajalność. Ważne jest  więc, by wybierać suplementy, które mają składniki, które razem wchłaniają się lepiej. Witamina D wchłania się znacznie lepiej z kwasami omega – 3 oraz wapniem.

Jak spożywać witaminę D

To jak spożywamy produkty z witaminą D, wpływa na to w jakim stopniu jest ona przyswajana. Wchłania się ona znacznie lepiej z tłuszczami. Często bywa tak, że pomimo spożywania suplementów z witaminą D, cierpimy na jej niedobór. Dzieje się tak, ponieważ nie spożywamy ich w odpowiedni sposób. Witaminę D należy spożywać razem z tłuszczami. Dlatego warto popijać ten suplement szklanką mleka. Nie bez powodu witamina D znajduje się w serach, rybach, czy mleku. W tych produktach znajduje się dużo tłuszczu, dzięki czemu nasz organizm bez problemy wchłania odpowiednia dawkę witaminy D.

Za co odpowiada witamina D

Wykonano wiele badań na temat wpływu witaminy D na nasz organizm. I wyniki tych badań mogą zaskakiwać. Badania przeprowadzone na grupie osób wykazały, że ma ona wpływ na nasz układ rozrodczy. Osoby, które podczas badania nie spożywały witaminy D, miały problemy z płodnością, w przeciwieństwie do grupy, która dodawała odpowiednią dawkę witaminy D. Inne badania wykazały, że kobiety, które spożywają odpowiednią dawkę tego składnika nie są narażone na raka piersi, tak jak kobiety, które cierpią na niedobór witaminy D. Ma ona ogromny wpływ na działanie naszego organizmu i wpływa na pracę niemal wszystkich układów. 

W kategorii: ZDROWIE

Zostaw komentarz

Kod