Jak poprawić kondycję? 8 skutecznych sposobów

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

- 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10

BLOG - ostatnie wpisy

Jak poprawić kondycję? 8 skutecznych sposobów

12404 Views

Szybkie sposoby na poprawę kondycji

Jest wiele zalet, którymi dobra kondycja fizyczna kusi ludzi do zmiany nawyków. Przede wszystkim chroni przed zmęczeniem podczas wszelkiego rodzaju wysiłku, takiego jak choćby na przykład gonienie autobusu do pracy. Odpowiednia wydolność krążeniowo-oddechowa, którą nabywamy podczas treningu wytrzymałości, pozwoli nam uniknąć zadyszki w takiej sytuacji ( i nie tylko). Jak poprawić kondycję fizyczną? Mamy na to kilka sprawdzonych sposobów!

Spis treści:

Jak szybko poprawić kondycję?

Wbrew pozorom, nietrudno udzielić odpowiedzi na to pytanie. W porównaniu do odchudzania czy budowania umięśnionej sylwetki, poprawę kondycji widać w trybie natychmiastowym. Jeśli zaczynamy od zera, to każdy sport będzie szybko prowadził do celu, a potem, gdy to tempo zwolni, należy zwiększać intensywność treningów. Generalnie chodzi o osiąganie takiego stopnia zmęczenia, by zmobilizować organizm do superkompensacji, czyli zwiększonej wydolności.

Zaczyna się od spokojnego treningu po 40-60 minut, 2-3 razy w tygodniu, takiego jak:

  • Pływanie

Pływanie jest świetnym sposobem na to, jak szybko poprawić kondycję, bo zmęczenie dopada nas dopiero po wyjściu z wody. Możemy więc nie odczuwać ogromu wykonywanej pracy przed faktem dokonanym, dzięki czemu wysiłek nas nie zniechęci.

  • Bieganie lub marszobieg

Tempo wybiera się zależnie od własnych możliwości. Chodzi o czas, o doprowadzenie się do lekkiej zadyszki, ale tak, by wciąż być w stanie do mówienia. Jest to sport dla każdego - nie wymaga specjalistycznego sprzętu czy biletu wstępu na basen - i to jego dostępność decyduje o tym, że tak często jest wybierany.

  • Rower

Czy to damka, górski, czy stacjonarny, sprawdzi się wśród metod na to, jak poprawić kondycję, bo angażuje mięśnie i układ krążeniowo-oddechowy. W dodatku pozwala wyrobić sobie zgrabne uda i pośladki.

Ćwiczenia fitness tego typu nie dość, że budują wytrzymałość, to mogą pozytywnie wpłynąć na psychikę, wystarczy przecież, że instruktor powie kilka miłych słów na temat naszych starań. Jeśli zaś wybierzemy zajęcia grupowe, możemy przy okazji nawiązać nowe znajomości.

Po miesiącu można przejść na 20-60 minut bardziej intensywnych aktywności, gdzie doprowadza się do większej zadyszki i większej kompensacji.

W jaki sposób dbać o kondycję fizyczną?

Dobra kondycja fizyczna, gdy już ją zbudujemy, wymaga ochrony. Na szczęście są na to proste sposoby.

  • Jeżdżenie rowerem zamiast samochodu

Przy sprzyjającej pogodzie i na znośne dystanse rower jest świetnym środkiem transportu. W dodatku łatwiej nim zaparkować i ominąć korki.

  • Gra z przyjaciółmi

Siatkówka, koszykówka, noga, badminton - co tylko wam sprawia przyjemność. Wspieranie się nawzajem pomaga w utrzymywaniu stałego poziomu aktywności.

  • Zabawa ze zwierzętami

Najłatwiej jest chyba pobiegać z psami, ale i kota można „przeciągnąć”, szczując go zabawką po całym ogródku czy mieszkaniu.

  • Taniec

Nawet nie zauważasz, że się ruszasz - wszystko płynie w rytm muzyki - a dobra kondycja fizyczna pozostaje.

  • Zabawa z dziećmi

Dzieci doskonale wiedzą, jak dbać o kondycję fizyczną dorosłych. W pakiecie otrzymujemy podnoszenie, podrzucanie, zabawę w berka i tory przeszkód, spacery, bieganie, gonienie za rolkami i rowerami, zaliczanie każdej "siłowni dla seniorów" w zasięgu wzroku oraz lepienie bałwana i rzucanie śnieżkami. Żadna chandra nie stanowi dla dzieci przeszkody.

  • Zdrowe odżywianie

Im gorzej jemy, tym mniej mamy siły na wszelkie aktywności. Organizm do dobrej kondycji potrzebuje wszelkich witamin, minerałów i dużych ilości wody.

  • Sprzątanie

Nie jest to może sposób na to, jak szybko poprawić kondycję (chyba że zaczynamy od zerowej), ale jak najbardziej pomaga ją utrwalić.

Wiedząc, jak poprawić kondycję i zadbać o nią w przyszłości, łatwiej nam wprowadzić niezbędne zmiany. Czerpać można z tego jedynie korzyści, bo im większa wytrzymałość, tym więcej możemy zdziałać. Przyjemnie jest osiągnąć stan, w którym nie ulegamy zmęczeniu, gdy gonimy autobus do pracy. Czy kiedy bawimy się z dziećmi. Albo ze zwierzętami. Ta wydolność przydaje nam się na co dzień, tak po prostu.

W kategorii: ZDROWIE

Zostaw komentarz

Kod