Dieta jabłkowa - zasady, jadłospis, przeciwwskazania, efekty

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

- 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10

BLOG - ostatnie wpisy

Dieta jabłkowa - zasady, jadłospis, przeciwwskazania, efekty

22852 Views

Dieta jabłkowa - zasady, zalety, przeciwwskazania, efekty

Dieta jabłkowa jest bardzo popularna, czy to jednak oznacza, że jest ona zdrowa i skuteczna? Mówi się, że jest ona sposobem na oczyszczenie organizmu z toksyn, dzięki czemu z łatwością schudniemy i poczujemy się zdrowsi. Dziś dowiemy się jaką tak naprawdę rolę pełnią jabłka w diecie i, czy warto stosować takiego rodzaju dietę na redukcję masy ciała?

Spis treści

Dieta jabłkowa, a oczyszczanie

Dieta jabłkowa staje się coraz bardziej popularna. Ma ona skutecznie spalać tkankę tłuszczową, dzięki czemu zmniejszy się masa naszego ciała. To jednak nie oznacza, że jest ona bezpieczna. Wiele osób zastanawia się, jak dużo jabłek można jeść w ciągu jednego dnia, a twórcy tej diety wychodzą z założenia, że najlepsze efekty osiągniemy, jeśli wszystkie posiłki zastąpimy jabłkami. Na początku detoksu  należy stopniowo zmniejszyć kaloryczność oraz różnorodność dań. Ma to trwać do momenty aż w naszej diecie znajdować się będą jedynie warzywa i owoce. Po skończeniu diety nie możemy jednak od razu wrócić do starych nawyków żywieniowych, ponieważ po tak drastycznej zmianie organizm może doznać szoku, co sprawi, że nasz stan zdrowia się pogorszy.

Dlatego trzeba stopniowo zwiększać i rozbudowywać dietę o zróżnicowane produkty. Jeśli decydujemy się na dietę jabłkową, to możemy wybrać dwa jej warianty. Pierwszy z nich do podstawowa forma detoksu, która trwa trzy dni. W ciągu tego czasu można jeść tylko jabłka oraz niesłodzone soki jabłkowe. Mniej wymagająca jest dieta, w które można jeść inne warzywa i owoce oraz produkty niskokaloryczne. Dla wzmocnienia organizmu zaleca się picie jak największej ilości wody oraz naparów ziołowych. A jeśli chcemy zwiększyć efekty diety, to jej twórcy zalecają spożycie jednej łyżki octu każdego dnia na czczo.

Dieta jabłkowa, zalety

Mimo tego, że jest to dieta bardzo wymagająca, to przynosi ona wiele plusów.. Dzięki niej w szybkim czasie jesteśmy w stanie uregulować masę naszego ciała. Ze względu na to, że jabłka mają dużo błonnika wspierają one oczyszczanie jelit ze złogów, toksyn oraz resztek niestawionego pokarmu, dzięki czemu pasaż jelit znacząco się zwiększa, a praca układu trawiennego poprawia. Jest to również sposób na dostarczenie do organizmu wielu witamin i minerałów, dzięki czemu poprawia się wygląd skóry, włosów i paznokci. Dieta jabłkowa jest uznawana za oczyszczającą, więc skutecznie i w szybkim czasie wydala z organizmu związki chemicznie i szkodliwe dla zdrowia. To może pozytywnie wpłynąć na nasze samopoczucie, wygląd i zdrowie. Dieta oczyszczająca jest wskazana dla każdego, ponieważ poprawia funkcjonowanie całego organizmu.

Dieta jabłkowa, wady

Niestety spożywanie samych jabłek nie jest najlepszym pomysłem i może być przyczyną wielu problemów ze zdrowiem. Jedzenie samych jabłek jest bardzo obciążające dla układu trawiennego, ponieważ pozbawia go cennych składników odżywczych, które są niezbędne dla jego prawidłowego funkcjonowania. U osób wrażliwych podczas stosowania tej diety może pojawić się wiele nieprzyjemnych dolegliwości takich jak, bóle żołądka, wymioty, czy biegunka.

Ma ona negatywny wpływ na nasze samopoczucie ponieważ pozbawia nas cennych składników odżywczych, przez co zaburzona może zostać praca układu pokarmowego, krwionośnego, hormonalnego. A przez brak witamin i minerałów pojawić się może osłabienie i zwiększona podatność na infekcje i stany zapalne. A u osób, które pracują umysłowo lub uczą się występować może ból głowy, problemy z koncentracją oraz pamięcią. Nie można stosować jej dłużej niż tydzień, ponieważ prowadzić może do występowania niebezpiecznych powikłań. W skrajnych przypadkach może dojść do niedożywienia, anemii. Jest to również dieta, która w wielu przypadkach może okazać się nieskuteczna. Mimo spadku wagi i spaleniu tkanki tłuszczowej zaraz po zakończeniu diety występować może efekt jo-jo.

Dieta jabłkowa dla osób aktywnych fizycznie

Nie często mówi się o diecie, która nie wymaga wysiłku fizycznego, a nawet go zabrania. Dieta jabłkowa jest wskazana jedynie dla tych osób, które są w pełni zdrowie. Podczas jej stosowania najlepiej zrezygnować z wykonywania ćwiczeń oraz większego wysiłku fizycznego, ponieważ może dojść do osłabienia i przeciążenia organizmu. Jak wiadomo w diecie sportowca nie może zabraknąć białek, węglowodanów i tłuszczy. Przy detoksie może dojść do niedoboru tych składników, a to negatywnie wpływanie na jakość treningów oraz ich efektowność.

Jeśli podczas diety jabłkowe zdecydujemy się na ćwiczenia, to może dojść do poważnych uszkodzeń mięśni, stawów, ścięgien i więzadeł, ponieważ nie będą one w odpowiedni sposób odżywione i przygotowane na wysiłek. W skrajnych przypadkach może dojść do zaniku tkanki mięśniowej. Takie oczyszczanie organizmu może zakończyć się tragicznie dla sportowców.

Dieta jabłkowa, efekty

Diety jabłkowej nie można uznać za bezpieczną i zdrową. Dlatego mimo tego, że ma ona działanie oczyszczające i może wspomóc pracę układu trawiennego. To warto ją stosować. Jest ona w stanie w szybkim czasie spalić tkankę tłuszczową oraz zmniejszyć masę ciała, ale w większości przypadków nie jest to efekt stały. Zaraz po skończeniu diety organizm zaczyna magazynować tłuszcz, ponieważ obawia się, że po raz kolejny wystawimy go na tak skrajny i niebezpieczny dla zdrowia sposób odżywiania. A duża ilość błonnika nie sprawia, że dieta ta staje się wartościowa.

Tak duża ilość tego składnika odżywczego sprawia, że wchłanianie się witamin i minerałów z posiłków staje się niemożliwe. Tak więc pojawia się wiele niedoborów, co przyczynia się do braku odżywienia organizmu. Stan ten jest bardzo niebezpieczny. Dieta ta nie jest odpowiednia dla osób, które mają problemy z układem trawiennym. Jeśli cierpisz z powodu chorób przewlekłych układy trawiennego, sercowo-naczyniowego, czy hormonalnego to nie jest to sposób na odchudzanie dla ciebie. Nie mogą z niej korzystać kobiety w ciąży i karmiące piersią. Najlepiej udać się do specjalisty, który określi, czy dieta jabłkowa jest dla nas bezpieczna.

W kategorii: ŻYWIENIE

Zostaw komentarz

Kod