Witamina B2 - sposób na dobry wzrok

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

- 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10 - 10%* KOD: UNS10

BLOG - ostatnie wpisy

Witamina B2 - sposób na dobry wzrok

13278 Views

Ryboflawina funkcje w organizmie

Ta rozpuszczalna w wodzie substancja wspomaga wiele procesów, zachodzących w ludzkim organizmie. Korzystnie wpływa na kondycję skóry, oczu i błon śluzowych, wyściełających narządy wewnętrzne. Jakie jeszcze ma witamina B2 właściwości?

Spis treści:

Do czego potrzebna jest witamina B2?

Jak wszystkie witaminy z jej grupy, wspiera układ nerwowy. Ale na co jeszcze wpływa i w jaki sposób?

  • Wydzielanie kortyzolu. Choć jest to hormon stresu, wykazuje również działanie przeciwzapalne, a więc wspomaga system odporności. Poza tym, jest potrzebny, żeby pobudzić organizm, w takich sytuacjach jak poranne wstawanie czy egzamin.
  • Prawidłowe widzenie. Jeśli szukasz sposobu na to, jak poprawić wzrok, to może masz problemy z transportem tlenu w obrębie siatkówki, wynikające z niedoboru witaminy B2.
  • Przemiany lipidów i aminokwasów. Biorąc w nich udział, umożliwia efektywne pozyskiwanie energii.
  • Zachowanie błon śluzowych. To bardzo ważne, bo przy uszkodzeniach śluzówki w układzie oddechowym zwiększa się podatność na infekcje, a w przewodzie pokarmowym zmniejsza się wchłanianie substancji odżywczych.
  • Tworzenie neuroprzekaźników. Pod tym względem witamina B2 nie różni się od innych ze swojej grupy. Wszystkie wspomagają prawidłowe przewodnictwo w układzie nerwowym poprzez uczestnictwo w syntezie takich substancji, jak serotonina.
  • Produkcja hormonów o działaniu lokalnym. Regulują one takie procesy, jak bicie serca, skurcze mięśni czy ciśnienie krwi.
  • Synteza hemoglobiny. Ryboflawina pośrednio bierze więc udział w transporcie tlenu.

Zapotrzebowanie na witaminę B2

Wiedząc, jakie ma witamina B2 właściwości, chciałoby się dostarczyć sobie jej zalecaną dawkę. Najogólniej, jest to 1,4 mg dziennie dla osoby dorosłej. Liczba ta zwiększa się jednak z powodu:

  • Ciąży

Bo wtedy trzeba odżywić co najmniej dwie osoby.

  • Intensywnego wzrostu

Z tego względu, że przemiany aminokwasów w białka wymagają obecności witamin.

  • Oparzeń

Proces regeneracji skóry angażuje wiele substancji odżywczych.

  • Laktacji

Ryboflawina potrzebna jest również w czasie karmienia piersią, jako składnik mleka.

  • Biegunki

Jeśli trwa zbyt długo, pozbawia organizm wszelkich zasobów.

  • Nowotworów

Organizm potrzebuje siły do walki.

  • Chorób przewlekłych

Każda z nich zaburza gospodarkę substancji odżywczych.

  • Operacji żołądka

Wówczas witamina B2 nie wchłania się najlepiej, przez co trzeba dostarczać większych jej ilości.

Źródła witaminy B2 w pożywieniu

Witamina B2 jest sposobem na to, jak poprawić wzrok, pracę błon śluzowych czy układu nerwowego, dlatego warto jej dostarczać z:

  • Wątróbki

Zawiera ona wiele witamin z grupy B, a także witaminę K, odpowiedzialną za prawidłowe krzepnięcie krwi.

  • Makreli

Nie jest to najzdrowsza z ryb, ale zdecydowanie zapewnia wiele substancji odżywczych.

  • Mleka

Jego przetwory dają mniej witamin (chyba że są nimi wzbogacane), bo tracą niektóre wartości podczas obróbki. Dlatego lepiej sięgnąć po mleko prosto od krowy.

  • Roślin strączkowych

Witamina B2 jest dostępna również w produktach wegańskich. I to takich, jak soja, która jest wykorzystywana w tej diecie jako źródło białek.

  • Bananów

Są wysoko kaloryczne, ale rekompensują to dużą zawartością potasu i witamin.

  • Orkiszu

Dla osób na pewnych rodzajach diety, mąka orkiszowa jest podstawą wszelkich posiłków, a przy okazji bogatym źródłem składników odżywczych.

Wiedząc, jaki witamina B12 ma wpływ na cały organizm, warto dostarczać jej sobie z takich produktach spożywczych, jak rośliny strączkowe czy podroby. Można w ten sposób zadbać o prawidłowe widzenie i przewodzenie impulsów nerwowych, a przy okazji odżywić śluzówkę wielu narządów. Jest więc niezbędna, by żyć w dobrym zdrowiu.

W kategorii: ZDROWIE, ŻYWIENIE

Zostaw komentarz

Kod